Μεταφραση

Τετάρτη, 20 Ιανουαρίου 2016

Αίσθηση κενού και έκφραση στα έργα του Sam Francis

Θεωρείται ένας γίγαντας μεταξύ των Αφηρημένων Εξπρεσιονιστών με τον οποίο συνέδεσε το όνομά του, ο Sam Francis εορτάστηκε για την εξαιρετικά σύνθετη αφηρημένη ζωγραφική και τα έργα του σε χαρτί. 

Η Galerie Koch συγκεντρώνει μια επιλογή από τα έργα του καλλιτέχνη στο χαρτί σε ένα οικείο θέαμα με τίτλο, "Sam Francis:. Μαύρο"



«Η δημιουργία ενός πίνακα δεν έχει προηγούμενο που μπορεί να εντοπιστεί. Δεν μπορείτε να το εντοπίσετε μέσα από την ιστορία της τέχνης, μέσα από τις φόρμες και την ανάλυση και όλες αυτές τις αηδίες », είπε κάποτε ο δογματικός περίφημος καλλιτέχνης. Ενώ αναγνώρισε ένα μεγάλο χρέος της επιρροής του στις πολλές πόλεις στις οποίες έζησε και διατήρησε στούντιο - στο απόγειο της καριέρας του συμπεριλαμβανομένων, την Ελβετία, την Ιαπωνία, το Παρίσι και το Λος Άντζελες. Τράβηξε από τα όνειρά του και την ψυχή του για την τέχνη του . Όπως είπε και ο  Τζάκσον Πόλοκ, συχνά τοποθετούνται καμβάδες του στο πάτωμα για να εργάζονται σε αυτές. Εργάστηκε σε τόσο μεγάλη και μικρή κλίμακα και δημιούργησε συνθέσεις που χαρακτηρίστηκαν αρνητικά στο χώρο τους καθώς και με αποσπάσματα από τολμηρές, με υπέροχα ισορροπημένο χρώμα συνθέσεις. Ο Francis φοβόταν να αφήσει μεγάλες περιοχές του καμβά και τη σελίδα κενά, προκειμένου να εξισορροπηθούν τα εκφραστικά σημάδια του με το κενό.



Τα έργα στην άποψη πιστοποιούν την έντονη αίσθηση του καλλιτέχνη της σύνθεσης. Μεταξύ αυτών είναι ένα ακρυλικό σε χαρτί εργασίας με τίτλο, SF 79-852 (1979). Κυρίαρχο μοτίβο του είναι ένα με έντονο περίγραμα μαύρο ορθογώνιο, το οποίο εμφανίζεται ασυμβάδιστα στο κέντρο της σύνθεσης. Σχηματίζεται από τις γραμμές που μοιάζουν με καλλιγραφικές πινελιές. Στο κέντρο του υπάρχουν λεπτές κηλίδες μπογιάς. Πρώτα λευκό, που αιμορραγεί σε μαύρες άκρες του ορθογωνίου. Στη συνέχεια, πάνω από το λευκό, μοβ, το οποίο απλώνεται και συγχωνεύεται με το λευκό κάτω στρώμα, προσδίδοντας σε αυτό λεπτές αποχρώσεις του μπλε. Αυτό το έντονα δημιουργημένο σχήμα βρίσκεται σε μια κατά τα άλλα κενή σελίδα, της οποίας το κενό χρησιμεύει για να αυξήσει τον πλούτο της.



Σε μια εργασία με ένα μαύρο μελάνι-σε λευκό χαρτί, με τίτλο SF 73-0003 (1973), ο Francis συνυφαίνει τις ενεργητικές πινελιές του με αποσπάσματα της κενότητας. Κορεσμένοι λεκέδες, πιτσιλιές, και οι γραμμές του μελανιού συμπληρώνουν τη σύνθεση σαν έναν ιστό, που διακόπτεται από σημαδεμένες περιοχές. Τα δύο αυτά καθώς και άλλα έργα του καλλιτέχνη αποδεικνύουν τη δύναμη του κενού μέσα στην έκφραση και τη μορφή.





















Πηγή: Αrtsy.net