Μεταφραση

Πέμπτη, 19 Μαΐου 2016

Οι wearable συσκευές κατακτούν τους Έλληνες καταναλωτές

Την εικόνα αυτή για την ελληνική αγορά των wearables αποτυπώνει έρευνα της GfK.


Μια θέση στην ελληνική αγορά και στην καθημερινότητα του Έλληνα καταναλωτή αποκτούν, σταδιακά, οι wearable συσκευές, όπως τα Smartwatches, Health & Fitness Trackers και τα Wrist Sport Computers.

Ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων wearable συσκευών στην εγχώρια αγορά κινείται σε επίπεδα αντίστοιχα των ευρωπαϊκών, αν και ο Έλληνας καταναλωτής αξιοποιεί ελάχιστες από τις δυνατότητες των wearables.

Την ίδια στιγμή, σε αντίθεση με την Ευρώπη, ο ανταγωνισμός στον ελληνικό χώρο των wearables παραμένει χαμηλός, αλλά σταδιακά αυξανόμενος, καθώς όλο και περισσότεροι νέοι παίκτες έρχονται να καλύψουν τη ζήτηση, σε μια αγορά που συνεχώς μεγαλώνει.

Την εικόνα αυτή για την ελληνική αγορά των wearables αποτυπώνει έρευνα της GfK. Σύμφωνα με τα ευρήματα της, μετά από μια δυναμική αύξηση των πωλήσεων στο κλείσιμο του 2015, η ελληνική αγορά των wearables συνεχίζει να καταγράφει θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης μέχρι και το Φεβρουάριο του 2016 (+76,6% αύξηση του όγκου πωλήσεων συγκριτικά με το 2015). Η ανάπτυξη αυτή είναι όμοια με την επίδοση της συνολικής αγοράς της Ευρώπης (+77% αύξηση του όγκου πωλήσεων το Φεβρουάριο του 2016 έναντι 2015).

Τα “έξυπνα ρολόγια” παραμένουν οι δυο μεγαλύτερες κατηγορίες της ελληνικής, αλλά και της παγκόσμιας αγοράς, καταγράφοντας διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης (+50% και +93% αντίστοιχα, η αύξηση του όγκου πωλήσεων το Φεβρουάριο του 2016 συγκριτικά με το 2015), ενώ με συνεχώς αυξανόμενους ρυθμούς κινείται και η κατηγορία των Wrist Sport Computers.

Δυνατότητες

Πάντως, η έρευνα παρατηρεί ότι, αν και ο Έλληνας χρήστης υιοθετεί τη νέα αυτή τάση στους ίδιους ρυθμούς με τo μέσο Ευρωπαίο, ωστόσο δεν αντιλαμβάνεται πλήρως τα επιπρόσθετα πλεονεκτήματα μιας τέτοιας συσκευής, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στο σχεδιασμό και το προσωπικό στυλ.

Στην Ελλάδα, 1 στους 2 χρήστες wearable αγοράζει κάποιο “έξυπνο ρολόι”, όταν στην Ευρώπη 1 στους 2 προχωρά σε αγορά ενός Health & Fitness Tracker. Σε επίπεδο τζίρου, τα Smartwatches κατέγραψαν μερίδιο 67,3% της συνολικής αξίας των πωλήσεων στην Ελλάδα για το μήνα Φεβρουάριο 2016, λόγω της υψηλότερης μέσης τιμής πώλησης, συγκριτικά με τις υπόλοιπες κατηγορίες.

Σημαντικό ρόλο στη ζήτηση των Smartwatches, σύμφωνα με την έρευνα, παίζουν οι βασικές λειτουργίες της κάθε συσκευής, προσφέροντας διαφορετικές εμπειρίες στο χρήστη. Συναντάμε, λοιπόν, συσκευές που του επιτρέπουν να μένει συνδεδεμένος με το κινητό του, έχοντας τη δυνατότητα ανάγνωσης ενημερώσεων και μηνυμάτων απευθείας από τον καρπό του, ενώ παράλληλα εστιάζουν και στη συνεχή καταγραφή οποιασδήποτε σωματικής δραστηριότητας.

Συγχρόνως, η αγορά συμπληρώνεται με συσκευές που ενσωματώνουν ένα ανοιχτό λειτουργικό σύστημα (δηλαδή, όπου ο χρήστης μπορεί να εγκαταστήσει εφαρμογές τρίτων στη συσκευή), και οι οποίες συμβάλλουν σημαντικά στην υγιή ανάπτυξη του όγκου των πωλήσεων της κατηγορίας.

Το μέλλον

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η χρήση των wearables δεν περιορίζεται πια στην απλή καταγραφή μιας οποιαδήποτε δραστηριότητας, αλλά επεκτείνεται και στους τομείς της υγείας, της ασφάλειας και στην εύρεση τοποθεσίας.

Η δυνατότητα να προσαρμόζει κανείς τις λειτουργίες ενός wearable στις προσωπικές του επιθυμίες και ανάγκες, αποτελεί το μέλλον αυτών των συσκευών. Η βιομηχανία της μόδας αρχίζει να εισέρχεται κι αυτή σταδιακά στην αγορά, ενσωματώνοντας τη συγκεκριμένη τεχνολογία σε ρούχα, υποδήματα, και κοσμήματα.

Με αυτά τα δεδομένα, η παγκόσμια αγορά των Health & Fitness Trackers εκτιμάται πως θα καταγράψει άνοδο κοντά στο 44% για το 2016,  με τα Smartwatches να κινούνται ανοδικά κατά 87%.
Όσο η τεχνολογία εξελίσσεται, συνεχώς νέες καινοτομίες κάνουν την εμφάνιση τους, ασκώντας σημαντική επιρροή στη συμπεριφορά του καταναλωτή, προσφέροντας του μεγαλύτερη δικτύωση, κινητικότητα (mobility) και πολυχρηστικότητα.

Σε αυτά τα χαρακτηριστικά επενδύουν συνεχώς και οι κατασκευαστές των wearables, ώστε να ενισχύσουν τα πλεονεκτήματα μιας τέτοιας συσκευής στην αντίληψη του καταναλωτή.