Μεταφραση

Τετάρτη, 1 Ιουνίου 2016

Έρχονται οι νέες κονσόλες ηλεκτρονικών παιχνιδιών

Το 2017 φαίνεται ότι θα είναι η αγαπημένη χρονιά όσων είναι λάτρεις των βίντεο παιχνιδιών.


Χρονιά ορόσημο αναμένεται να είναι το 2017 για τους μεγάλους κατασκευαστές των δημοφιλών παιχνιδομηχανών. Microsoft, Sony και Nintendo ετοιμάζονται, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, να λανσάρουν την επόμενη γενιά στις κονσόλες τους.

Μέχρι στιγμής τίποτα δεν επιβεβαιώνεται επισήμως, αλλά οι λεπτομέρειες των πληροφοριών δείχνουν πως οι τρεις vendors έχουν προχωρήσει πολύ περισσότερο από τον σχεδιασμό μιας ιδέας. Το ραντεβού των τριών στη μεγάλη έκθεση Ε3 (Electronic Entertainment Expo 2016) στο Λος Άντζελες, από τις 14-16 Ιουνίου, ίσως φέρει περισσότερα νέα.

Στόχος τους είναι η πλήρης μετάβαση στο ψηφιακό περιεχόμενο και η αξιοποίηση των τεχνολογιών της εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας, που αναμένεται να αλλάξει τελείως την εμπειρία ενός ψηφιακού παιχνιδιού, μεταμορφώνοντας το σαλόνι του σπιτιού σε πραγματικό πεδίο μάχης, πίστα ράλι, γήπεδο ποδοσφαίρου ή μπάσκετ κ.λπ.

Θα απαιτείται όχι απλώς η στατική συμμετοχή και παρακολούθηση του παιχνιδιού από τον χρήστη, αλλά η σωματική εμπλοκή του μέσω της κίνησης. Αυτό πρακτικά σημαίνει κονσόλες με τεχνολογία υψηλών ταχυτήτων, ανάλυσης, χωρητικότητας δεδομένων για online, cross-device multiplayer gaming αντίστοιχων απαιτήσεων, όπως τονίζεται και στις αναφορές των εταιρειών.

Eξάλλου, όπως δείχνoυν τα στοιχεία (Technomic Index 2015 της Samsung Electronics), το σπίτι είναι πλέον κάτι παραπάνω από ένα μέρος στο οποίο τρώμε, κοιμόμαστε και χαλαρώνουμε.

Αποτελεί κόμβο εργασίας, μελέτης και ψυχαγωγίας, όπου συνδεόμαστε με τα αγαπημένα μας πρόσωπα και αντλούμε έμπνευση από τον κόσμο γύρω μας. Σε αυτό το πλαίσιο η τεχνολογία εμπλουτίζει αυτήν την εμπειρία, γεγονός που παρατηρείται και στο ελληνικό σπίτι, καθώς ο μέσος όρος συσκευών ενός ελληνικού νοικοκυριού φτάνει στον αριθμό 19, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και οι κονσόλες παιχνιδιών.

Όλο και περισσότεροι Έλληνες επιλέγουν το gaming ως μέσο διασκέδασης και ψυχαγωγίας εντός σπιτιού και η εικόνα της αγοράς gaming στην Ελλάδα παραμένει πολύ καλή, διατηρώντας τη σταθερή πορεία που ακολουθεί τα τελευταία χρόνια.

To Xbox Arena Festival που έγινε πρόσφατα στην Αθήνα με τη συμμετοχή 2.000 gamers κάθε ηλικίας ήταν ένα δείγμα της δυναμικής της ελληνικής αγοράς gaming. Σύμφωνα με την GFK, το 2015 στη χώρα μας πουλήθηκαν 100.000 τεμάχια και ειδικότερα 80.000 κονσόλες σπιτιού και 17.000 φορητές, τα λεγόμενα portable.

Sony, Microsοft και Nintendo κονταροχτυπιούνται άγρια από τη δεκαετία του ‘90 και μετά, σπάζοντας παραδόσεις ετών, αναφορικά με τα μερίδια αγορών και είναι γεγονός πως πολλοί Έλληνες γονείς βρέθηκαν να παίζουν στο νέο NBA ή FIFA παιχνίδι, ενώ μεγάλο ποσοστό των παιδιών της Generation X παίζει χορεύοντας και διασκεδάζοντας με το Just Dance ή μάχεται το κακό στον κόσμο του Star Wars.

To PlayStation κατέχει ηγετικό μερίδιο μεταξύ των Ελλήνων gamers. Ειδικότερα, το PS4 είναι το σύστημα ψυχαγωγίας με τις ταχύτερες πωλήσεις στην ιστορία του PlayStation, με 25,3 εκατομμύρια τεμάχια να έχουν πωληθεί παγκοσμίως.

Tο new entry και στην Ελλάδα είναι το PlayStation VR. To Xbox κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά τα τελευταία 10 χρόνια και κατάφερε φέτος οι πωλήσεις σε παιχνίδια Xbox να είναι διπλάσιες από πέρυσι. Ειδικότερα το Xbox Live έχει φτάσει σήμερα τους 48 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες παγκοσμίως, σημειώνοντας αύξηση 30% σε σχέση με πέρυσι.

Το remote control της Nintendo βρήκε θέση μεταξύ των νεαρότερων σε ηλικία Ελλήνων χρηστών