Μεταφραση

Δευτέρα, 25 Ιουλίου 2016

Διαταραχές ύπνου στην εμμηνόπαυση

Η εμμηνόπαυση, δηλαδή η οριστική παύση της εμμήνου ρύσεως και τηςγονιμότητας, οφείλεται σε ορμονικές αλλαγές, οι οποίες προκαλούν στις περισσότερες γυναίκες έντονες σωματικές και συναισθηματικές διαταραχές.

Μέρος αυτών των διαταραχών σχετίζονται με τον ύπνο. Σύμφωνα με έρευνες, το 61% των γυναικών σε εμμηνόπαυση, παρουσιάζουν προβλήματα στον ύπνο.

Πού οφείλονται

Οι διαταραχές του ύπνου κατά τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης έχουν συσχετιστεί με την έλλειψη οιστρογόνων και συγκεκριμένα τα χαμηλά επίπεδα της προγεστερόνης, της ορμόνης που βοηθά στον ύπνο.
Κατά την μεταβατική αυτή περίοδο στη ζωή μιας γυναίκας, ο ύπνος διαταράσσεται και από τις εξάψεις και τις ξαφνικές αλλαγές στη θερμοκρασία του σώματος, που συμβαίνουν κατά τη διάρκεια του ύπνου και όχι μόνο.
Οι γυναίκες με αϋπνία στην εμμηνόπαυση έχουν περισσότερες πιθανότητες να αναφέρουν προβλήματα όπως άγχος, στρες, ένταση και συμπτώματα κατάθλιψης.
bigstock Worried Senior Woman Lying Awa 92381060

Τι μπορείτε να κάνετε

  • Προσπαθήστε να πηγαίνετε στο κρεβάτι κάθε βράδυ, την ίδια ώρα.
  • Να αποφεύγετε τον μεσημεριανό ύπνο.
  • Να ασκείστε συστηματικά. Φροντίστε να μην γυμνάζεστε λίγο πριν την ώρα του ύπνου γιατί μπορεί να έχετε αντίθετα αποτελέσματα.
  • Να αποφεύγετε την υπερβολική καφεΐνη.
  • Πριν τον ύπνο πίνετε ένα ποτήρι ζεστό γάλα ή χαμομήλι.
  • Η ορμονική θεραπεία με οιστρογόνα έχει φανεί ότι βελτιώνει τον ύπνο και μειώνει τις εξάψεις.
  • Αν η αϋπνία επιμένει επισκεφτείτε έναν ειδικό, ο οποίος μπορεί να σας χορηγήσει σκευάσματα που βοηθούν στον ύπνο.