Μεταφραση

Σάββατο, 27 Αυγούστου 2016

Διατροφή & γυμναστική: Πόσες πρωτεΐνες χρειαζόμαστε μετά την προπόνηση

Οι ανάγκες του οργανισμού σε πρωτεΐνες μετά τη γυμναστική καθορίζονται από το είδος της προπόνησης που θα επιλέξουμε, δείχνει μια νέα μελέτη που εκπονήθηκε από ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Στέρλινγκ στη Σκωτία.

Τα νέα ευρήματα θέτουν υπό αμφισβήτηση τη μέχρι τώρα επικρατούσα θεωρία ότι τα επίπεδα μυϊκής ανάπτυξης ενός ατόμου καθοδηγούν τις ανάγκες του οργανισμού σεπρωτεΐνες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύονται στην επιθεώρηση Physiological Reports, ποσότητα 20-25 γραμμαρίων πρωτεΐνης είναι αρκετή για να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή μυϊκή ανάπτυξη μετά από μια προπόνηση που στοχεύει στην εκγύμναση συγκεκριμένων μυϊκών ομάδων (π.χ. μόνο πόδια), ενώ μετά από μια προπόνηση που γυμνάζει όλο το σώμα χρειάζονται περίπου 40 γραμμάρια πρωτεΐνης.
160822083622 1 900x600
Όπως αναφέρει ο Κέβιν Τίπτον, καθηγητής Επιστημών Αθλητισμού, Υγείας και Άσκησης στο Τμήμα Επιστημών Υγείας και Αθλητισμού του Πανεπιστημίου του Στέρλινγκ: «Έχει επικρατήσει η άποψη ότι οι πιο μυώδεις αθλητές χρειάζονται μεγαλύτερη ποσότητα πρωτεΐνης κι έτσι οι διατροφικές συστάσεις που δίδονται συχνά βασίζονται στη μάζα σώματος. Ωστόσο, για να καθοριστούν οι ανάγκες του οργανισμού σε πρωτεΐνες, πρέπει να λαμβάνουμε υπ’ όψιν τις απαιτήσεις της προπόνησης και όχι τη μυϊκή μάζα του ασκούμενου.»