Μεταφραση

Πέμπτη, 8 Φεβρουαρίου 2018

Προπόνηση HIIT: Τι είναι και πώς λειτουργεί;

Το HIIT επιτρέπει στο σώμα να αποβάλει το υπερβολικό λίπος σε ένα εκπληκτικά σύντομο χρονικό διάστημα.

Πρόκειται να ακολουθήσουν μέρες με πολύ φαγητό; Δεν υπάρχει λόγος να ανησυχείτε, απλά σκεφτείτε την ιδέα να γυμναστείτε με HIIT και παρακολουθήστε ένα βίντεο με ασκήσεις για να απαλλαγείτε γρήγορα από αυτά τα επιπλέον γεύματα.

Το HIIT εξακολουθεί να κατατάσσεται ως μια νέα και μοδάτη συμβουλή για να κάψετε γρήγορα και αποτελεσματικά το λίπος. Το ακρωνύμιο HIIT (High Intensity Interval Training) σημαίνει «Υψηλής Έντασης Διαλειμματική Προπόνηση» και είναι μια πολύ εντατική μορφή γυμναστικής, η οποία συνιστάται επίσης από τους ειδικούς του αθλητισμού. Για χρόνια, οι άνθρωποι πίστευαν ότι έπρεπε να γυμνάζονται για ώρες εντός των φυσικών τους ορίων άνεσης, για να επιτύχουν την αύξηση της αντοχής. Όμως, αν γυμνάζεστε με μικρότερες αλλά πιο έντονες ασκήσεις, χρησιμοποιώντας HIIT, θα αποκτήσετε καλύτερη φυσική κατάσταση γρηγορότερα. Αποτελείται από σύντομες αλλά πολύ εντατικές ασκήσεις, οι οποίες μπορούν να κάψουν το περισσότερο λίπος που βρίσκεται στο στομάχι σας, μετά από μόλις 8 εβδομάδες προπόνησης!



Οι στοχευμένες προπονήσεις HIIT βοηθούν στην αύξηση της μυϊκής μάζας και κάνουν τη διαδικασία καύσης του λίπους πιο αποτελεσματική. Κι όμως, αυτό το είδος προπόνησης διαρκεί λιγότερο από 30 λεπτά!Επιπλέον, το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι 2 με 3 HIIT προπονήσεις την εβδομάδα. Με αυτό τον τρόπο θα πετύχετε πειστικά αποτελέσματα και χωρίς καμία προπόνηση αντοχής.

Παρά το σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα που απαιτείται, με το HIIT μπορείτε να διπλασιάσετε την αποτελεσματικότητα της διαδικασίας καύσης του λίπους. Ο λόγος για αυτό είναι ότι το HIIT βελτιώνει αποδεδειγμένα το λεγόμενο βασικό μεταβολικό ρυθμό. Κάνοντας HITT, αυξάνεται το επίπεδο των ορμονών ανάπτυξης στο αίμα, καθώς και των άλλων ορμονών που επιτρέπουν το χτίσιμο των μυών. Εκτός από αυτό, το HIIT μειώνει και τα επίπεδα σακχάρου, λιπαρών και ινσουλίνης στο αίμα. Έτσι, όχι μόνο βελτιώνει την εμφάνιση και το επίπεδο της φυσικής σας κατάστασης, είναι επίσης πολύ καλό για την υγεία σας, γενικότερα. Γι' αυτόν και για άλλους λόγους, το HITT είναι εξίσου κατάλληλο τόσο για αρχάριους όσο και για προχωρημένους ασκούμενους. Είναι βέβαιο ότι θα δώσετε στους παλμούς σας μεγάλη ώθηση μέσα από αυτά τα διαστήματα υψηλής έντασης.

Αυτό το είδος προπόνησης μπορεί να πραγματοποιηθεί με διάδρομο, cross-trainer, σχοινάκι, ποδήλατο ή ακόμα και σε πισίνα - ανάλογα με τις προτιμήσεις σας!

Μετά από μια κανονική προπόνηση αντοχής, ο μεταβολισμός επιβραδύνεται γρήγορα προς τα κάτω. Όταν κάνετε HITT, το σώμα στην πραγματικότητα συνεχίζει να καίει ενέργεια για πολλές ώρες μετά από τις σύντομες, αλλά πολύ εντατικές προπονήσεις. Αυτό ονομάζεται, επίσης, επίδραση after-burn ή, αλλιώς στα ελληνικά, αυξημένη μεταπροπονητική κατανάλωση θερμίδων.



Μια προπόνηση HITT αποτελείται από 3 φάσεις:


Φάση 1
Κατά τη διάρκεια της πρώτης και πολύ εντατικής φάσης, ωθείτε τον εαυτό σας στο φυσικό του όριο για περίπου 30 έως 60 δευτερόλεπτα.

Φάση 2
Σε πολύ μέτριο ρυθμό, ακολουθεί μια φάση ανάκαμψης, η οποία διαρκεί περίπου 3 φορές όσο η εντατική φάση (1,5 - 3 λεπτά).

Φάση 3
Στη συνέχεια, υπάρχει άλλη μία εντατική φάση. Αυτή η υψηλής έντασης διαλειμματική προπόνηση διαρκεί μόνο 15 έως 30 λεπτά, με 2 έως 3 προπονήσεις την εβδομάδα, προκειμένου να επιτευχθεί το ζητούμενο αποτέλεσμα.

Δείτε μια προπόνηση HIIT σε αυτό το STEP-BY-STEP video



Ακόμα και άτομα που δεν γυμνάζονται, προσαρμόζονται εκπληκτικά γρήγορα στο HITT, το οποίο επιτυγχάνει ένα αποτέλεσμα after-burn σημαντικά μεγαλύτερης διάρκειας. Επομένως, βελτιώνει τη διαδικασία καύσης του λίπους, λόγω μεγαλύτερης έλλειψης οξυγόνου.

Ανυπομονούμε για τις δικές σας εμπειρίες με HIIT στα σχόλια παρακάτω.

Καλή Προπόνηση!